ظرفیت :منظور از ظرفیت این است که از هر آیتم داخل منو مشتری چند تا میتواند سفارش دهد مثلا در سفارش خود میتواند 3 عدد زرشک پلو فقط انتخاب کند بیشتر از 3 عدد اجازه ندارد.
موجودی: منظور از موجودی یعنی رستوران در طول تایم کاری خود چه تعداد از هر ایتم را برای فروش در سایت اسنپفود در نظر گرفته است. مثلا در طول روز 80 عدد قورمه سبزی به فروش میرساند. در نظر داشته باشید بدون هماهنگی سرگروه برای هیچ مجموعه ای نباید انجام شود.
تگ محصولات بیشتر برای مجموعه هایی که به صورت مستر هستند انجام میشود. مثل میوه فروشی یا نانوایی ها.
زمانی که محصولی را از تگ ثبت میکنیم تصویر به صورت خودکار برای ایتم مورد نظر ثبت میشود.
در تگ محصولاتی مثل میوه فروشی ایتم ها بر اساس وزن هایی یک کیلوگرم و 500 گرم تعریف شده است. اگر وندور بخواهد وزن 2 کیلوگرم را اضافه کند باید توضیح داد که برای جلوگیر از سنگین شدن منو امکان ثبت این تگ نیست و اگر مشتری وزن مورد نظر را بخواهد از وزن های فعلی میتواند چندبار استفاده کند. مثال اگر2 کیلوگرم سیب زمینی لازم داشته باشد وزن یک کیلوگرم را 2 بار انتخاب میکند. ولی اگر ایتمی بود که که در هیچ یک از وزن ها تعریف نشده بود به همکاران بخش کانتنت استدیو ارجاع میدهیم.
لازم به ذکر است اگر ایتمی تگ دارد و از تگ ثبت نشود در سرچ و جستجو هم نمایش نخواهد داشت.
اگر هزینه بسته بندی برای مشتری های تلفنی خود ندارد ولی برای مشتری های اسنپفود دارد چیت حساب میشود. ملاک در اینجا مشتری های حضوری داخل رستوران نیست بلکه ملاک مشتری های تلفنی مجموعه هست.
منظور از مزه خاص یعنی مجموعه به طور تخصصی ایتم های غذایی خاص و یا ایتم های مخصوص به منطقه جغرافیای و یا دسته غذایی های خاصی را ارائه دهد. مثلا وندور به طور تخصصی ایتم های غذای شمالی یا جنوبی ارائه میدهد. یا داخل منو خود غذای های بین المللی عربی ،چینی ،… ارائه میدهد. در این مواقع ابتدا منو مجموعه رو بررسی میکنیم اگر 10 درصد از منو خود را شامل میشود با پر کردن فرم مربوط به مزه خاص ارجاع به بخش مربوطه داده و جیرای موردنظر را میبندیم.
درحال حاضر مجموعه های تره بار و میوه فروشی ها نیاز به تاییدیه برای این محصولات ندارند و میتوانید به منو مجموعه اضافه کنید.
اگر برای هر سایز و هر وریشنی عکس مخصوصی دارد باید برا هرکدام جداگانه اپلود شود. ولی اگر تفاوتی در تصاویر نبود بهتر است برای تمومی وریشن ها عکس بارگذاری شود تا در صورت غیر فعال کردن ایتم اصلی ایتم های وریشن شده تصویر داشته باشند تا روی سایت بدون تصویر نمایش داده نشود.
زمانی که محصول توسط کارشناس از منو حذف شود مدیر بعد از بروزرسانی میتواند اپدیت منو خود را در دخل مشاهده کند.
برای ثبت مالیات ابتدا باید وندور تاییدیه لازم برای ثبت مالیات از اکانت را داشته باشد. بعد از اینکه تاییده برای ثبت مالیات داده شد با هماهنگی کوردینتیور ، نحو اعمال مالیات ونوع و درصد مالیات را داخل منو اعمال کرده و سپس به کوردینیتور ارجاع داده تا در پروفایل مجموعه نیز ثبت شود. ثبت مالیات در پروفایل نیز به دو صورت انجام میشود یا درصد کلی روی کل مبلغ فاکتور اعمال میشود که این مورد توسط کوردینیتور ثبت میشود . مورد دوم بر روی هر ایتم که وندور اعلام کند ثبت میشود که این مورد توسط کارشناس بعد از دریافت تاییدیه ثبت میشود.
دسته پرطرفدارها بر اساس بیشترین سفارشی که از ایتم های داخل منو ثبت میشود به وجود می اید. این دسته در ابتدای دسته بندی های منو قرار میگیرد و کاملا سیستمی هست و توسط کارشناس قابلیت اصلاح و اپدیت ندارد.
به هیچ عنوان به منو های پارسیان کارشناس اجازه اضافه کردن ایتم را ندارد و ایتم باید توسط خود مجموعه اضافه شود.
تغییر لیبل یعنی نوع نرم افزار سفارش گیری مجموعه تغییر کند . این امر توسط همکاران بخش تکنیکال و از طریق تیکیت زدن انجام میشود. تغیر لیبل برای اپدیت منو برای مجموعه هایی که نرم افزار سفارش گیری ان ها به جز VMS باشد انجام میشود.
در منوی بخش تاپینگ ها هر دسته از تاپینگ، دارای حداقل سفارش و حداکثر سفارش از تاپینگ مورد نظر هست.
این دسته ها بر اساس تگ های ثبت شده داخل منو مجموعه هست.اگر وندوری درخواست ثبت دسته ای خاصی را دارند باید حداقل 10 درصد از منو مجموعه را شامل شود.
تعداد کارکترهای استاندارد برای هرایتم ، 200 کارکتر هست. بیشتر از این تعداد قابلیت نمایش روی سایت را ندارد و همچنین باعث سنگین شدن منو مجموعه میشود.
زیرا استانداردهای بخش اسنپفود نزدیک ترین استاندارد به سرچ مشتری در هنگام ثبت سفارش هست. زمانی که وندور درخواست ثبت اسم محصولی خارج از استاندارد را دارد باید اعلام شود مشتری با اسم اعلامی شما ایتم را سرچ نمیکند. و زمانی که شما خارج از استاندارد ایتم ثبت کنید از سرچ مشتری جا مانده و روی میزان سفارش شما تاثیر منفی دارد.
ثبت بسته بندی برای منو از چند طریق انجام میشود. نوع اول بسته بندی روی کل فاکتور که داخل پروفایل ثبت میشود. دوم بسته بندی به ازای هر ایتم که داخل منو ثبت میشود. سوم بسته بندی های انتخابی که از طریق تاپینگ ثبت میشود تا مشتری در صورت نیاز انتخاب کند.
درحال حاضر استاندار منو رستوران در ترتیب منو بر اساس نوع گوشت و سپس مبلغ هر ایتم ثبت میشود. ولی اگر مدیر اصرار بر اصلاح دسته بندی و چینش منو دارد با رعایت استاندار میتوان اصلاح کرد.